روند درآمدزایی ایران خودرو دیزل در مسیر نزولی افتاد

شرکت ایران خودرو دیزل در شهریورماه سال جاری به درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومانی دست پیدا کرد که ۹ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۵ ماه گذشته بود و نسبت به مردادماه ریزش ۸ درصدی داشت.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ایران خودرو دیزل در شهریورماه سال جاری به درآمد عملیاتی ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومانی دست پیدا کرد که ۹ درصد بالاتر از میانگین درآمدی طی ۵ ماه گذشته بود و نسبت به مردادماه ریزش ۸ درصدی داشت.

روند درآمدزایی ایران خودرو دیزل در مسیر نزولی افتاد

"خاور" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳) تا پایان شهریورماه نیز به درآمد تجمیعی ۸ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان رسید که ۳۳ درصد پایین‌تر از درآمد تجمعی مدت مشابه سال گذشته بود.

شرکت ایران‌خودرو دیزل میزان درآمدی که در شهریورماه سال جاری از فروش محصولات خود شناسایی کرد مربوط به فروش خودروهای سنگین در بازار داخل کشور است. 

 همچنین گزارش تولید سه‌ماهه دوم خاور نشان می‌دهد این شرکت با تولید ۱،۰۴۳ دستگاه انواع خودروی تجاری، نسبت به تابستان ۱۴۰۲ با کاهش ۷۲ درصد مواجه شده است.

 خاور در ۶ ماهه امسال ۴،۴۶۹ انواع خودروی تجاری تولید کرده در حالی که در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ موفق به تولید ۸،۱۵۱ دستگاه خودرو شده بود و با افت ۴۵ درصد نسبت به ۶ ماهه سال گذشته همراه بوده است.

بر اساس فعالیت ماهانه ثبت‌شده "خاور" در شهریورماه متوجه می‌شویم که بیشترین تقاضای موجود برای کامیون سنگین بوده است که از فروش آن به درآمدزایی یک هزار و ۵۹۰ میلیارد تومانی رسیده همچنین میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش این خودرو دربرگیرنده‌ی ۸۴ درصد از درآمد شهریورماه این شرکت بوده است.

کد خبر 38413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =